שדרוג ראשי מיטה – עיצוב מחוץ לקופסה

Spring

היום בעידן השפע והצרכנות, על מנת להצליח להיות באמת מקוריים ויצירתיים צריך לחשוב באופן כזה שהמטרה תהיה לייצר יש מאין. מה הכוונה? שגם אם חסר לנו משהו בבית או שאנחנו בכלל מעוניינים בשדרוג עיצובי של החלל שלנו, לא נרוץ לחנות הרהיטים הקרובה ונבצע צריכה אימפולסיבית של פריטים נדושים שעלולים לעלות לנו ביוקר והם לא בדיוק לטעמנו. בעידן שבו תחום ההום סטיילינג הולך ומתפתח, ניתן בקלות מרבית באמצעות נגיעות של צבע, מחשבה יצירתית, שימוש בחומרים, במינימום זמן ובתקציב דל, לעצב את החלל בצורה ייחודיות ומקורית שתהפוך אותו לחלל מעוצב ומרשים במיוחד.

שדרגו את הרהיטים הקיימים בעצמכם        

הרבה יותר קל ומשתלם לקחת פריט ישן שלכם ופשוט ולשדרג אותו. לאחר צביעה, הוספה או החלפה של ריפוד, בהליך יחסית פשוט, ניתן להפוך רהיט משמים לפריט קסום ומעוצב בחלל הבית, שיתאים לקונספט העיצובי שקיים בחלל. מעבר לחיסכון הכלכלי, תרוויחו גם פריט יצירתי ומקורי וגם את תחושת הסיפוק. כך גם נעשה במידה ונרצה לבצע לדוגמה – שדרוג ראשי מיטה. מיטות רבות לא מגיעות עם ראש מיטה מעוצב וגם אם כן, שדרוג ועיצוב מחדש של ראש המיטה יכול לשנות את כל החלל ולהעניק לו חדשנות עיצובית וייחודיות.     

חשיבותו של ראש מיטה         

ראשי מיטה הם אלמנט חשוב בחדר שינה לדוגמה – ראשי מיטה לחדרי ילדים, בהם החשיבות תבוא לידי ביטוי בהגנה מפני חבלות למיניהן או כאלמנט שמטרתו ליצור בידוד מפני הקור העז שחודר מבעד הקירות. במידה והמיטות שלכם או של ילדיכם ללא ראש מיטה, לא תצטרכו למהר לרכוש מיטה חדשה, ניתן לפאר ולייחד מיטה לבד ובקלות רבה, בלי יותר מדי ידע מקצועי, אבל עם הכנה מראש של מספר חומרים ואביזרים.

איך לשדרג ראש מיטה?

כיום, ניתן למצוא שלל רעיונות לשדרוג ראשי מיטה, בין אם זה באינטרנט, ברשתות החברתיות או סתם רעיון מדליק שראיתם אצל חברים בבית והחלטתם לאמץ. שדרוג ראשי מיטה לחדר שינה, יכול להיות פשוט ומהנה במיוחד. כל שעליכם לעשות הוא להחליט על קונספט מסוים ולהתחיל, הנה מספר רעיונות שיסייעו לכם לשדרג  ראש מיטה מרופד וראש מיטה לא מרופד:

 צבע ולכה – אם אתם משדרגים ראש מיטה מעץ תוכלו לשייף אותו מעט בנייר זכוכית, לנקות היטב את השיוף מהרהיט ולבחור גוון אהוב – היום תוכלו לרכוש גווני צבע שהם מאט או מבריקים או יוצרים טקסטורה על גבי המשטח כמו משטח מגורען. לאחר שהצבע התייבש לחלוטין תוכלו למרוח עליו שכבת לכה להגנה מרבית.

ראש מיטה מעץ
ראש מיטה מעץ מעוצב

ריפוד ושימוש בבדים– ניתן לבחור בד אשר מתחבר לקונספט שבחרתם או מתקשר לבחירת החומרים שנעשתה לחלל וממנו לרפד את הגב הקיים. במידה ומדובר במיטה ללא גב מיטה, ניתן לרפד ולחבר או למיטה או בנפרד בצמוד למיטה. שדרוג כזה נותן ייחודיות, צבעוניות והרבה עומק למיטה הסטנדרטית.

ראש מיטה מרופד

חומרים נוספים- על מנת לשדרג ניתן להשתמש בחומרים שונים כגון: חבלים, חוטי טריקו, חתיכות עץ או אלומיניום אשר בעזרת תוספת צבע ובעזרת העמדה נכונה נותנים נפח ועומק למיטה ומהווים עוד פריט מעוצב לחלל.

ראש מיטה מעוצב בחוטים
ראש מיטה מעוצב עם מסגרת עץ וחוטים
ראש מיטה מעוצב מבמבוק
ראש מיטה מעוצב עם סקייטבורדים

מדבקות קיר וטפטים –  שדרוג נחמד נוסף אפשר לעשות בעזרת מדבקות קיר מגניבות אותן תוכלו לשלב על ראשי המיטה בחדרים של בני נוער או מדבקות לקטנטנים שלכם בדמויות אהובות. שדרוג נוסף שניתן לעשותו הוא בעזרת טפט בגוון או בצורות שונות אשר יכול להעניק לראש המיטה שלכם סגנונות רבים כגון: עץ טבעי למראה חדר כפרי, שיש למראה חדר יוקרתי, לבנים למראה חדר אורבני ועוד.  

שדרוג ריהוט חדש ואקססוריז

יותר ויותר צרכנים מוצאים את עצמם רוכשים ריהוט שהוא אנמי ונדוש אך לעיתים בדיוק אותו הריהוט הוא זה שאנו צריכים. איך בכל זאת ניתן לשנות את מראה הרהיט החדש? בעזרת שדרוג קל תוצרת בית. כל פריט ניתן לשדרוג בעזרת שימוש בחומרים טבעיים, בולי עץ, קורות עץ, מקרמה, צבע ועוד. בנוסף, תוכלו לשדרג את הרהיט בין אם חדש ובין אם ישן באקססוריז שונים שגם אותם תוכלו להכין בקלות, תוכלו לתפור כריות מבגדים ישנים, להכין אהילי מנורות מחומרים מתכלים, להכין מסגרות לתמונות בבית, להשתמש בלבני בטון כעציץ לצמחי הבית או הגינה שלכם ואף ליצור גופי תאורה בשילוב ענפי עץ גדולים.   

שדרוג ריהוט חדש
ראש מיטה מעוצב ומרופד

לסיכום, ישנן דרכים רבות בהן תוכלו לשדרג את ראשי המיטה לחדר השינה ולקבל תוצאה יפה ומוצלחת יותר, כמו כן תוכלו לשדרג ריהוט ישן או חדש עם קצת מחשבה מחוץ לקופסה והרבה יצירתיות.