סדר בחסות הסגר-הווירוס שהרים להום סטיילינג

Spring

נגיף הקורונה, שהדביק אותנו בעיקר לבית, הביא לחיינו הרבה דברים- חלקם אפילו טובים. באופן אישי יכולה להעיד שממני הוציא בעיקר דברים טובים: מחשבות על עשייה חדשה ומרעננת, כיוונים חדשים, רעיונות חדשים ויצירתיים, נתן לי מנת אומץ לעשות סרטוני בישול מבלי שאתייחס לפן החיצוני כמו לתספורת שנמחקה לי מזמן ולמדים הקבועים של פיג׳מות מיקי מאוס. יחד עם כל הטוב הזה, זה לא שלא היו לי ימים מורכבים .

הווירוס חייב אותנו להסתגל לשינויים ולאמץ פרספקטיבה אחרת על החיים בכלל- על ההתייחסות לבתים שלנו בהם שהינו כל כך הרבה בתקופה האחרונה ואפילו נתן לנו שיעורי בית בחסותו וגרם לנו להתייחס לפרטים הקטנים שקודם לכן כלל לא היינו ערים להם. הרי יש לנו המון זמן פנוי, לשבת בגינה או במרפסת ולגלות פרטים בתוך הנוף.  לבהות בקירות ולגלות את כל הפרטים הכי קטנים בתמונה שתלויה במרכז הסלון כבר שנים ושלא נדבר על הבלגן שנגלה לעיננו ומצאנו את עצמנו מכינים את הבית לסדר, שהשנה לא היה בסדר. 

כולנו יודעים ששינויים באשר הם קשים לקבלה וליישום. איש מאתנו לא מעוניין מיוזמתו לצאת מאזור הנוחות המוכר והידוע שלו, אך שינויים הם דבר מבורך, למרות הקושי והפחד. עצם השינוי פותח בפנינו שלל אפשרויות חדשות והזדמנויות שלא היינו מודעים לקיומן קודם לכן.

מאז שהקורונה נכנסה לחיינו בסערה הבית הפך מכורך הנסיבות להיות מרכז העניינים תרתי משמע. מכריחים אותנו להיסגר בבית ולפתוח את הלב ולעשות שינויים.

השהות בבית הפכה למעין ניסוי אנושי-חברתי: כיצד אנו חיים במרחב הפרטי מבלי לצאת ממנו 24-7  במשך תקופה ארוכה. רוב האנשים מדווחים שהם חשים מחנק בתקופת הסגר אך יש כאלו שמרגישים בנוח על אף המצב. מודה אני נמנית בהם, למרות שלקח זמן להתרגל.

מה בכל זאת גורם לשוני בתחושות?

חלל הבית כמובן! בואו ניקח את בית "האח הגדול", הבית הכי מעוצב שיש. דמיינתם פעם איך היו אנשי הבית מגיבים ומתנהגים לולא ההרמוניה העיצובית בבית? הם גם כך "על הקצה" בכל רגע נתון, מעצם הסגר. אם היו שמים אותם בחלל אנמי ומוזנח, שאינו מתאים לצרכים האנושיים, הייתה פורצת שם מלחמה אמיתית ואלימה, גרועה בהרבה מאלה שפרצו שם בכל העונה .

ידוע שהרמוניה עיצובית בבית מבטיחה הרמוניה רגשית. כשהבית החיצוני שלנו מעוצב הוא משפיע באופן ישיר על הבית הפנימי .

בואו נודה על האמת- אין אחד שלא שאל עצמו את השאלות המתבקשות בעקבות המצב הנתון: מה הולך לקרות לנו?  מה  עוד הולך להשתנות בחיינו? והאם יש לנו אפשרות בחירה ושליטה על המצב בכלל?

אני טוענת שכן. אישית חיה באמונה שתמיד יש באפשרותנו לחשוב אחרת ולעשות אחרת, בכל מצב נתון וכשנעשה זאת מן הסתם הכל ישתנה בהתאם, פתרון הקסם הוא לעשות! לפעול!

תחום ההום סטיילינג חזק בהרבה מעוד וירוס חולף ומדוע? מכיוון שכשהסביבה הביתית מתאימה במדויק לצרכים ולרצונות האישיים של בני הבית וכשלכל אחד יש את הפינה והמרחב האישי שמתאימים לצרכיו והעדפותיו, זה נותן תחושה של שקט, רוגע ושלווה בבית, גם אם מתחוללת סערה נוראית בחוץ כמו בימים אלה.

הבית אמור לספק ביטחון וכשהוא מסודר נכון הוא נותן מענה מדויק לצרכים ולרצונות של בני הבית והופך לחלקת האלוהים הקטנה והעוטפת, לאי הבטוח שמגונן עליהם.

כולנו מבינים ומסכימים שאת העולם ומה שקורה בחוץ לא נוכל לשנות, הרי אין לנו יכולת להשפיע על מה שקורה, אך על חלל הבית האישי שלנו יש לנו את יכולת בחירה והשפעה מלאה.

אם רק נבין שסביבת מגורים עוטפת מסייעת במיוחד ברגעי משבר ובסיטואציות לא פשוטות ושבכדי ליצור כזאת לא חייבים משאבים רבים של זמן וכסף, אזי החיים שלנו יכולים לעבור שינוי אמיתי ללא כל קשר למה שקורה בחוץ. בהשקעה קטנה נקבל תמורה גדולה.

אישית מרגיש לי שכל הקורונה הזו קרתה כדי שאנשים יבינו איזה ערך הם יקבלו לו יסכימו לחשוב על עצמם וסביבתם, על צרכיהם ועל רצונותיהם. הסיטואציה כפתה עלינו לחיות בחלל אחד כל בני הבית ללא קשר למספר החדרים והנפשות המתגוררות בו וללא כל קשר למרחב האישי האינטימי הנדרש לאדם  – עולה החשיבות של הבית לא רק ברמה הפרקטית  אלא בתחושה הכללית ובהוויית החיים.

בעיניי ההום סטיילינג הוא מכונת ההנשמה לנשמה ,הואבא לענות על הצורך של מרחב אישי לכל אחד מבני הבית, כשלמעשה, השינוי שיעשה יהיה בהתאמה לרצונות והצרכים של אלה החיים בבית וההבנה המדויקת של מה הם צריכים ומה חשוב באמת. כך הבית יהפוך למרחב נעים, בריא ובטוח עבור כל אנשי הבית, כשהשדרוג כמובן יהיה מותאם בדיוק לתקציב שהוקצה.

ישנה חשיבות רבה לתפקידי החללים בבית:

הסלון

שהפך להיות המקום המרכזי כל ערב להתכנסויות יומיות בהתאם לחדשות שמשתנות משעה לשעה.

טיפים בקטנה :

ממליצה על סידור הספרייה , הוסיפו לה אקססוריז ועציצים , סדרו את הספרים בצורה אחרת . תוכלו לבנות ספרייה בעצמכם, ראו לינק לכתבה שלנו שעלתה ב- Xnet

הוציאו את האלבומים הישנים ובחרו תמונות לקיר משפחה נוסטלגי , שימו במסגרות או מתחו חוט עבה מקצה לקצה ותלו את התמונות הוסיפו גרילנדה להשגת הקסם

החליטו על אוסף חדש ומעניין , בחרו פריט שאתם מתחברים אליו שזה האוסף הבא שלכם , אפשר שהאוסף יהיה פריטים באותו גוון או אותו חומר…

שנו את קומפוזיציית התמונות בקיר, נסו לתלות פריטים שיצאו מהקשרם .

צילום: אורית ארנון

חדר השינה

יש חשיבות מקסימלית היות שהוא מהווה את המפלט לברוח אליו מכל החיים שבחוץ, לרבות המחשבות, הבעיות, הפחדים ולא פחות חשוב- חיי הזוגיות והאהבה.

טיפים בקטנה:

רעננו אותו והוסיפו לו נרות ריחניים .

זר פרחי בר עם כלי שקוף .

סדרו את המיטה עם כיסוי וכריות  כאילו יצאתם לסופ"ש במלון .

טיפים נוספים ניתן למצוא באתר סקולה – לינק לאתר : https://bit.ly/3by8rMq

צילום: נויה שילוני חביב

המטבח

שבעקבות הקורונה הפך להיות עוד יותר מרכזי וככזה עליו לתת מענה מאוד מוקפד לסדר וארגון, מקומות אחסון לכל קופסאות השימורים והפסטות לטווח הרחוק, להתנסויות בבישולים חדשים והכנת 4 ארוחות ביום ואפילו מקום נוח להפעלת הילדים תוך כדי בישול ואפייה.

טיפים בקטנה:

הוציאו את הכלים הכי יפים ושמורים והגישו בהם.

סדרו את המדפים עם סטיילינג שווה ,הוסיפו עציצים .

התחילו לגדל בטטה או אבוקדו .

אל תזרקו את קופסאות השימורים, שטפו אותם ותשתלו צמחי תבלין והניחו על אדן החלון.

סדרו את תמונות המגנטים על המקרר .

ארגנו את אי המטבח ופנו אותו לטובת פעילות עם הילדים.

צילום: אורית ארנון

שדרוג דלתות ארונות מטבח 

ניתן לצבוע כל משטח של דלתות ארונות מטבח, באמצעות צבע של טמבור מסוג פוליאור שמגיע על בסיס שמן ומים, ממליצה ליישם על בסיס של מים – הוא מתייבש מהר ובלי ריח ואפילו יותר חזק. שפשפו מעט את משטח הדלתות והתחילו לצבוע, ממליצה לצבוע ברולר קטן ובסיום הייבוש ניתן למרוח לכה לשימור.

להשלמת המראה ממליצה להחליף ידיות או רססו את הישנות בספריי .

התוצאה שתקבלו מרעננת מאוד עם מראה חדש למטבח.

כאן תוכלו לראות ולקבל השראה משדרוגי ארונות : https://bit.ly/2Vwd0RY

צילום: יניב שמידט

בימים אלה במיוחד אני רואה חשיבות רבה בכך שלכל אחד תהיה פינה משלו בבית. רמת הלחץ עלתה באופן ניכר בכל בית בישראל: מריבות בין בני זוג, בין הילדים לבין עצמם ובין הילדים להורים. השעמום והסגר הפכו את החיים בבית לסיר לחץ שלא מצליח להוציא קיטור.

תארו לעצמכם תמונה: הבית מסודר מחדש, קירות צבועים בצבעים מרגיעים, אנרגיה חדשה זורמת לכל פינה בבית, הסדר החדש מביא עימו שלווה, שמחה ואהבה בין יושבי הבית לבין עצמם בראש ובראשונה אך גם בינם לבין האורחים שיגיעו בע"ה אחרי שהקורונה תבין שאין לה כבר תפקיד בעולם הזה.

הערך הרב שההום סטיילינג מביא אתו ושבא לידי ביטוי לא רק בין קירות הבית, אלא גם או בעיקר ברמת התחושות והמאווים של בני הבית וזה חשוב יותר מהכל. זו הסיבה העיקרית שהקורונה תהפוך את ההום סטיילינג להרבה יותר מסתם וירוס חולף ותעשה מהפך ענק לתחום. ממשהו שאנשים יכלו להשאיר "לאחר כך", הום סטיילינג יהפוך לצורך מיידי, שלא יהיה אפשר בלעדיו.  מי יוכל להזניח את ביתו? כשביתו שימש אותו כל כך יפה בתקופה האחרונה הקשה והמורכבת ובמיוחד כשזה לא תלוי תקציב, אז ההום סטיילינג מהיום יתעצם ויקבל יותר כח, עוצמה ונוכחות בהמון בתים וחשיבות כך שלא יהיה אפשר בלעדיו, וממצב של "הוצאה כספית" זה יהפוך ל"השקעה נבונה ונכונה 

מזהירה הפוסט הזה מדבק!

ניפגש בימים טובים יותר….