מניפת הצבעים שלי – אני והצבע

Shanir

מי שמכיר אותי יודע שאני בדרך כלל לבושה בבגדים שחורים / אפורים ואם עפתי על עצמי אז לבנים!

הבית שלי לא צבעוני …

אהממה, בתוך תוכי בפנים אני כולי צבעונית ושמחה!

צבע, צבעים … גרים בתוכי. אוהבת מאוד צבעים, למעשה מכורה אליהם ואוהבת חנויות של צבעים בארץ ובעולם. צבעים עושים לי רשרושים של התרגשויות בלב , בבית וגם בסטודיו של סקולה יש לי מדפים עמוסים בספרים שעוסקים בצבע!

צבע – בעבר ובהווה שלי

מאז שאני זוכרת את עצמי, אהבתי מאוד צבעים. זה התחיל עוד מהילדות שלי, כשגדלתי ברמלה. הייתי הילדה הקטנה שאהבה וחלמה שתהיה לה חבילת צבעים עבים בקופסא גדולה של 24 יחידות – חלוםםם!

אבל במציאות של אותם ימים זה לא היה פשוט, והחלום שלי לא התגשם ביום אחד. הוריי קנו לי חבילה של שישה צבעים דקיקים עטופים בנייר כסוף ואיתה התחלתי את כיתה א' , מבעס , אבל זה מה יש!

שאוותר על החלום שלי? אין מצב!

כבר אז לא וויתרתי לעצמי, ידעתי שזה יקרה ויגיע במהרה!

בגיל שמונה נהגתי לבקר את חנינה הקשישה, אישה שהתגוררה בשכנות אלינו. אני עזרתי לה עם הקניות במכולת, והיא מצידה נתנה לי שקל פה ושקל שם. את כל השקלים האלו אספתי, שמרתי אותם כי ידעתי בדיוק מה אני רוצה. וכשהיה לי מספיק כסף, קניתי לעצמי את החלום – חבילה של 24 צבעים עבים, בדיוק כמו שחלמתי. בגיל שמונה הגשמתי את החלום הראשון שלי!

לימים כשנולדה בתי עדי, מה עשיתי בעניין הצבעים ? מצאתי את עצמי קונה לה את כל הצבעים ומכל הסוגים. צבעי פנדה, צבעי שמן, עפרונות ושפורפרות בכל הצבעים שקיימים. הלו… הילדה הייתה רק בת שנה והשידה שלה הייתה עמוסה בצבעים מכל הסוגים, למרות שהיא עוד לא ידעה להחזיק עיפרון!

שנים אחר כך המשכתי באדיקות למלא את מגירות השידה שכולה חנות צבעים!

אז עוד לא הבנתי. למה? מה ניסגר עם ההרגל הזה? בנסיעות לחו״ל הייתי מחפשת חנויות אומנות , קונה וקונה וביום שקניתי לה קופסת צבעים של 120 עפרונות Faber-Castell החיוך לא נמחק לי מהפנים, כאילו קניתי בית!

כך נהגתי לאורך שנים בלי להבין למה, עד שיום אחד הכל התחבר לי – האהבה שלי לצבעים והחסך שחוויתי בילדות והכל היה לי ברור.

הכל התחבר עם ההווה והבנתי למה אני חייבת, פשוט חייבת שיהיו המון צבעים סביבי. החיבור הזה ריגש אותי, איך תמיד העבר שלנו קשור להווה, איך הוא כל הזמן חלק מאתנו והצבעים הם חלק בלתי ניפרד ממני!

עד היום קשה לי להיפרד מהצבעים שהצטברו עם השנים, חלק גדול מהם עדיין שמור בתוך קופסה במחסן למרות שהכל כבר התייבש והילדה היום בת 21. למה? רק אלוהים יודע!

תמונה2

הצבעים בסקולה שלי

כשהתחלתי לעסוק בהום סטיילינג, היה טבעי ומתבקש להכניס את הצבעים כחלק חשוב ועיקרי בעבודתי השוטפת בתחום העיצוב. התרגשות עוטפת אותי כל פעם מחדש כשאני רואה מה יכול צבע לחולל, איזה קסם, ואני נפעמת איך ניתן לחולל שינוי משמעותי עם צבע בעיקר.

כשהסקולה שלי – בית הספר ללימודי הום סטיילינג – נפתחה רשמית לפני חמש שנים, חיפשתי כלי שימושי לעבודת התלמידות. בניתי מקבץ של גוונים מתוך מניפת טמבור ויצרתי סוג של מניפת צבעים פרטית שלי. וכן, היה לי חלום וזכות לבקש ולקבל מניפת צבעים מנצחים שלי , מבית טמבור שתכיל את כל הצבעים האהובים עלי והמוצלחים בעיניי ותשמש את פרחי הסטיילינג שלי (התלמידות שלי ) בתחילת הדרך ככלי עבודה מרכזי בעבודת העיצוב.

החלומות שלי לא נשארים בבטן או בראש, זה גם לא בריא אחרת לא יהיה מקום לאוכל… פניתי לניבה יחיאב, מנהלת קשרי האדריכלים בטמבור עם הרעיון, היא מצידה אמרה לי ישר כן ,בכלל, על החיבור הנדיר שלי עם חברת טמבור אני יכולה לכתוב ספר… נראה לי הכי טבעי לפנות אליהם כי הם השותפים האמתיים שלי לפרויקטים של תרומה לקהילה בסקולה ובכלל . העבודה מולם לא נגמרת רק באספקת הצבעים אלא הרבה מעבר , היום יש מערך אספקה מסודר וייעודי שטמבור הקימה, כולו עבור פרויקטים של סקולה ברחבי הארץ והכל בתרומה!

חלומות נועדו להתגשם!

5 שנים זה לקח, יחד עם חברת טמבור השקתי מניפת צבעים ייחודית של 56 צבעים שאין כמותה בארץ והיא עבור תלמידותיי בלבד, עוזרת להן לבחור את פלטת הצבעים הכי שווה לפרויקטים שלהן. על העיצוב הנפלא שלה, סטודיו 1 of 135. בחרתי בצבעים שאני הכי אוהבת, צבעים שהתנסיתי בכולם , גזרתי, מיינתי, צמצמתי, קיבצתי אותם לשמות שלהם ובניתי קבוצות של 6 משפחות מתוך 1,650 גוונים!

בתהליך הבחירה הרגשתי שאני חלק ממשהו גדול יותר, שאני שופטת בתחרות “The color” , תחרות שבה כל הצבעים עוברים לפני ואני ורק אני קובעת מי מהם נכנס לנבחרת. רק , אם הצבעים היו יכולים לדבר …כמה היו רוצים להיות בנבחרת המופלאה הזו ולהיות חלק מהעשייה שלי ושל תלמידותיי.

שואלים אותי 56 למה? כי השנה חגגתי 56 והחלטתי שזה יהיה מספר הצבעים במניפה כי עבורי זו הייתה עוד דרך לחגוג. בע"ה כל שנה יתוסף עוד גוון… עד 120!

לפני חודשיים חגגנו את המניפה באירועים מושקעים בחסות טמבור שהגיעו אליהם מאות מבוגרות סקולה והתלמידות הנוכחיות, חברים מתעשיית העיצוב וגם הזמנו לחגיגה את המעצבת Anne Roselt מדרום אפריקה שנתנה הרצאה על צבע – חגיגה אמיתית!

בהזדמנות חגיגית זו אני אומרת לכן: אל תוותרו על חלומותיכן, חלומות נועדו להתגשם!

מודה לאלוהים על הזכות להגשמת חלומות דרך הסקולה הנפלאה שלי, גם באמצעות המניפה שלי, שהיא הבסיס לעיצוב של כל כך הרבה פרויקטים. מאחלת לכם לשנה החדשה המון שמחה, צבע והשראה… מכאן אני ממשיכה לחלום הבא שלי בקרוב תגלו מהו….

הטיפים שלי לבחירות נכונות של צבעים

אין מצב לסיים את הפוסט הנפלא הזה מבלי לתת לכן משהו, אז קבלו 2 טיפים ממני לבחירות נכונות של צבעים מתוך מניפת הצבעים המנצחים שלי:

טיפ #1 – לגוונים הלבנים יש סקלה רחבה של בחירות לכן חשוב מאוד להתאים גם אותו לגוון הכללי שנבחר בבית. מאוד חשוב לשים לב בתהליך בחירת הצבע שלא תהיה נגיעה של צהבהבות וכמו כן להתאים את הגוון לסגנון הקיים בחלל.

בבחירת גוון כללי לבית ולחללים המרכזיים נתחשב בסגנון העיצובי הנבחר!

לדוגמא: בסגנון עיצובי כפרי, אני ממליצה לבחור גוון בהיר חם שמגיע מבסיס הירוקים, הירקרקות תהיה שקופה לגמרי והחיבור יעבוד מעולה!

הגוון שבחרתי לכן:

0025p toast and butter ממניפת הצבעים המנצחים שלי מתוך ומניפת טמבור לגעת בצבע.

לעומת זאת בסגנון מודרני, נלך על גוון בהיר עם נגיעה של אפרפרות:

הגוון שבחרתי:

1520p clear vision ממניפת הצבעים המנצחים שלי ומניפת טמבור לגעת בצבע.

  • התמונה מתוך פרוייקט גמר בסקולה עיצוב וסטיילינג להוסטל לנערות בצפון.

טיפ #2 – בחדרי ילדים בהם יותר משני ילדים בחדר, ניתן לתת לכל ילד את הפרטיות שלו ואת הייחודיות שלו באמצעות בחירה וחלוקה נכונה של צבעים. המטרה והדגש כאן לתת פרטיות ולכן המיטות נצבעו בצבע של הקיר וכל צד נצבע בגוון אחר עם הגוון של המיטות. החיבור ההרמוני בחדר מתקיים גם בגלל ההתאמה של שני הגוונים.

https://www.facebook.com/100001134760446/videos/1800686126645862/?id=100001134760446