אחרי שנתיים של קורונה, חזרנו לסלון!

Racheli Hazan-Zalk

שבוע העיצוב במילאנו, ובמרכזו המונדיאל של עולם העיצוב תערוכת העיצוב SALONE DEL MOBILE הסתיימו רק אתמול, ואני, חרוצה שכמותי, רק נחתתי בנתב"ג וכבר איתכם עם תובנות ומסקנות.

תודה לאל!! אחרי שנתיים של דחיות, ביטולים ואירועי אונליין מדכאים, שבוע העיצוב במילאנו ותערוכת העיצוב SALONE DEL MOBILE חזרו לפעול! בשמונה השנים האחרונות, למעט השנתיים במהלכן הקורונה קפצה לבקר, לא וויתרתי על הקרנבל המדהים והעוצמתי הזה וברגע שפורסמו התאריכים אני וחברתי, אשת העיצוב המופלאה והעיתונאית עדי פוגל הולנדר, שיירנו טיסה ודירה ויחד טסנו לקרוע את העיר, לחקור ולהתרשם מכל מה שחדש בתחום העיצוב.

נתחיל בתודה: תודה לך מילאנו 2022 שסה"כ היית, כהרגלך, טובה אלינו מאוד. את הביקור פתחנו בדירהה משגעת, המעוצבת והמוארת בה התארחנו, שממוקמת בלוקיישן הפנטסטי Porta Venezia. אחרי שנתיים של מפח נפש העיר לבקשה סוף סוף חג והציעה לנו הכרגלה עיצוב, עיצוב ועדוד עיצוב וכמובן אוכל משובח. מה עוד אפשר לבקש? על זה נגיד תודה גדולההה!!

התשוקה שלך לעיצוב והום סטיילינג בוערת בך? אולי קורס הום סטיילינג שלנו יכול להיות הדבר הבא עבורך! להגשמת חלום, מקצוע מוערך או סתם להעשרה כללית דברי איתנו.
לפרטים >> 077-9978285  

מבט לדירה בה התארחנו

             

ועכשיו לתכל'ס: מה היה לנו? אקדים ואומר שהסקירה כאן מסכמת את החוויה האישית שלי בלבד, בהתייחס למה שחוויתי וראיתי בעיני והיא אינה מכסה את כלל האירועים והתערוכות שהתקיימו במהלך השבוע, שבאמת קצרה היריעה מלהכיל. תערוכת SALONE DEL MOBILE, שהתקיימה זו השנה ה-60 במתחם Fiera Milano (אם תרצו "גני התערוכה" של העיר) היתה, לצערי חלשה במיוחד. פרט לעובדה שהיא לא סיפקה שום בשורה משמעותית, רבות מהחברות הגדולות והחשובות בחרו שלא להשתתף בה השנה וחבל. דומה מאוד לתערוכת Meison&Objet  שהתקיימה במרס האחרון בפריז (בה ביקרנו אני והסקוליות שלי, כחלק ממסע עיצוב בעיר) וגם ממנה הרבה מהשחקנים החשובים בסצנת הסטיילינג בחרו להעדר- ככל הנראה תוצאה ישירה של שאריות הקורונה והטלטלות שחוות הרבה ממדינות העולם ובכללן סין. אני מאמינה שהזמן יעשה את שלו וכבר במסע העיצוב הקרוב שלנו בפריז בין ה-8-12 בספטמבר הדברים יראו כבר אחרת.

מבט לכניסה לתערוכת SALONE DEL MOBILE  

בחזרה לעיר שלבשה חג והציעה עיצוב משובח וחללי תצוגה מרשימים במיוחד. קבוצת moooi, שבראשה עומד מרסל וונדרס החתיך ההורס (כפרה עליו!) הפגיזו ממש! לצד קולקציית הרהיטים, התאורה והשטיחים המסורתית מציעים השנה ב- moooi גם קולקציית דיפיוזרים בניחוחות משגעים. זכינו לקבל דוגמאות של כמה מהם וקולקציית מצעים וטקסטיל שווה ביותר. עוד ביתן שריגש והפעים היה זה של המגזין האייקוני ELLE DECOR שממשיך לעשות חיל גם בימים בהם הפרינט גווע והמגזינים המודפסים הולכים ומתמעטים. קברניטי המגזין בחרו להציג חללים בתוך ארמון ומיותר לציין שכל פרט היה מוקפד ומהודק. ממש כמו פריים של שער או הפקת עיצוב משובחת שמתפרסמת במגזין.

מעצב העל מרסל וונדרס בפעולה

מבט לחלל התצוגה של moooi 

הדפיוזרים החדשים של moooi

 

מבט לחלל התצוגה של ELLE DECOR   

Dolce & Gabbana הענקיים בשיתוף פעולה מוצלח וצבעוני במיוחד עם Smeg. יחד הם בחרו לחפות את כל חלל התצוגה, לרבות כל מה שבתוכו: רהיטים, שטיחים, טפטים, וכמובן את מכשירים החשמליים של Smeg, בצבעוניות וטקסטורות מטורפותתתת.

מלחמת כריות בביתן המדהים של Dolce & Gabbana ו-Smeg

אבל (ויש כאן אבל), עם כל היצירתיות והצבעוניות המתפרצת בעיר חייבת לציין שמשהו בכל זאת השתנה כאן…

ZONA TORTONA שוקק החיים, אזור שהיה אהוב עלי במיוחד בזכות האנרגיות הבלתי פוסקות, מסיבות הרחוב השמחות והמוזיקה הרועשת, איבד מהקסם שלו, למרות שברחובות היו המוני אנשים והוצגו בהם חללים די מרשימים. אני יכולה רק לקוות שבשנים הבאות האנרגיות שכל כך אהבתי יחזרו ובענק. רגע משמח שכן התרחש שם היה כשפגשתי באחד מרחובות ה- TORTONA את לא אחר מקארים ראשיד! הוא הפתיע בחביבותו, הצטלמנו יחד, פרסמתי את התמונה בסטורי, וזכיתי לשיתוף הסטורי על ידו. כבוד!

אני וה-BFF החדש שלי – קארים ראשיד

 פירמת האדריכלים האיטלקי Superstudio הציגה עבודות של מעצביה הצעירים- תוצר של עבודת מחקר שערכו בנושא חומרים ממוחזרים המיועדים לשימוש ביתי. מודה שהמיצג הזה שיעמם אותי עד פיהוק. IKEA אהובתי הפליאה בפרשנות חדשנית של "מהו בית" והציגה פתרונות עיצוב לחללים קטנים במרחב הביתי, כולל חלל אחד מפתיע ומיוחד שכוסה כולו בטקסטורה פרחונית ירוקה כהה. באי הביתן, ובכללם אני, התבקשו ללבוש בגד בטקסטורה דומה כך שלמעשה כל אחד התאחד בהרמוניה כחלק החלל. הרעיון הוא שכל אורח ירגיש שהוא חלק מהבית. קונספט פשוט, מדליק ומקסים.

איפה אפי?  

גם השנה הגברת הראשונה של סצנת העיצוב במילאנו, רוסנה אורלנדי (Rossana Orlandi), לא אכזבה: מייצגי הגלריה האייקונית שלה נותרו מעניינים ויפים כתמיד וכללו תצוגת עבודות של אמנים צעירים ומסקרנים אותם היא מטפחת לאורך השנים. אחד המיצגים המרשמים היה גוף תאורה עשוי בקבוקי בושם ריקים. כמו כן התקיימה תצוגת מחזור בגינה שמחוץ למבנה שכללה בין היתר פסלים עשויים עיסות נייר מקוטלגות על פי נושאים. כך למשל מיצג מהמם במיוחד שעשוי כולו מדפי מבחנים לאחת האוניברסיטאות המקומיות וכן כובעים מעוצבים מבקבוקי פלסטיק וכובעים שיוצרו משאריות של מסיכות כירורגיות. תזכורת לימי הקורונה.

ממחזרים בתמונה של רוסנה אורלנדי

שנדליר הבשמים בגלריה של רוסנה אורלנדי 

כובע מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים

המעצב הרב תחומי אנטוניו מאראס ( Antonio Marras) הציג בחלל מטורףףףף כמו שרק הוא יודע לתכנן עבודות לא פחות ממשגעות. לפני 3 שנים קניתי זוג פמוטים שלו, כל כך יפים, וניכר שהוא רק הולך ומשתבח. בנוסף לקולקציה המרשימה שלו הוצגה גם קולקציית אגרטלים מסיליקון פרי יצירתם של צמד האחים הברזילאים ה-Campana Brothers ,שידועים בהשקפת עולמם הרדיקלית ובתפיסת העיצוב הנקייה והעכשווית.

עבודותיו של אנטוניו מארס

 אגרטלי הסיליקון של ה-Campana Brothers

ברובע Brera האורבני, בו מרוכזים בתי העיצוב הגדולים והנחשבים, הציגו מותגי על (בהם MISSONI, Boffi, Moroso, Kartell ונוספים) חללי תצוגה מושקעים ביותר, מלאים בסידורי פרחים טבעיים ענקיים יפים במיוחד. מודה שלמרות שרציתי, פשוט אי אפשר להספיק להגיע ולבקר לכולם.

מקבלת חיבוק מארנב באולם התצוגה של MISSONI  

כמידי שנה, גם הפעם בלטו באזור ה- DUOMO DI MILANO (ובסמוך לקתדרלה המפורסמת) שיתופי הפעולה המרגשים, המסורתיים ומעוררי ההשראה בין בתי האופנה הגדולים. בלטו לטובה אלה של adidas  שחברו ל-Gucci ושל Diesel ששיתפו פעולה עם Moroso. לעומתם Uniqlo שחברו ל-Marni , הציגו יחד קולקציית בגדים מחרידה. לפחות בעיני. טרנד שבלט מאוד בכל רחבי העיר והתחברתי אליו במיוחד הוא השימוש באלומיניום שבעיני הולך להיות הדבר הגדול הבא ואני צופה לו גדולות, לא מעט בזכות הניגודיות המרתקת- שילוב של חוזק ועוצמה, רכות ועדינות. ראינו את השימוש בו ברהיטים ובאקססוריז. הוא דק ועדין וצבעוניותו הרבה פחות זועקת מזו של הנחושת, הרוז גולד והפליז. כמו כן מככב חומר הסיליקון הגמיש שחזר בעיצובים שונים בהם אגרטלים.

האלומיניום מככב

 

לסיכום, שבוע העיצוב, והתערוכה בפרט, הציעו הכל מהכל.. בעיקר הפרעות קשב מטורפות והמון טקסטורות וצבע. ממש כמו הר געש שמתפרץ אחרי שנים שבעבע מתחת לפני השטח אבל על אף יופייה של הלבה, התוצאות כידוע הרסניות. נראה שיש כאן ניסיון לפצות על שנתיים וחצי מדכאות של קורונה אבל התוצאה בפועל לא מאוזנת ואני לא רואה איך היא תצלח הלכה למעשה את מבחן הזמן. אבל אני, אופטימית שכמותי, רוצה לסכם את החוויה בחיוב וכמו כל תערוכה שאני יוצאת אליה בעולם (בין אם לזאת שבניו יורק, פריז או שטוקהולם) גם זאת האחרונה עשתה לי פילינג עוצמתי לנשמה, כמו שאני אוהבת. עכשיו אני פורקת את המזוודה ומיד אח"כ חוזרת מלאת מרץ לעשיה חדשה מלאה בהשראה.

———————————-

התשוקה שלך לעיצוב והום סטיילינג בוערת בך? אולי קורס הום סטיילינג שלנו יכול להיות הדבר הבא עבורך! להגשמת חלום, מקצוע מוערך או סתם להעשרה כללית דברי איתנו.
לפרטים >> 077-9978285