אומרים שיש הכל בניו יורק. אז אומרים…

Spring
אוטוטו מסתיים ה-business & pleasure בניו יורק אהובתי!

הפעם זה לקח זמן רב יותר והתארך ל- 3 שבועות.

איך זה יכול להיות? איך ממלאים את הזמן הזה?

המסה העיקרית מבחינתי היא האושר הגדול לבלות בחיק משפחתי האהובה שמתגוררת כאן,  שני הבנים שלי עם נשותיהן ונכדתי – נשמת חיי! אז זה היה עיקר ה- Pleasure.

ה-business  שלי היה הפעם עיצוב מסעדה חדשה בסגנון אוכל רחוב ישראלי, ששמה ימשיך את שם המסעדה הראשונה ALENBI (על שם רחוב אלנבי בתל אביב). השם עדיין לא נסגר סופית אבל הוא ינוע בין “בן ג׳ודה” בתל אביב ל”אגריפס” בירושלים והשף שלה יהיה כמובן הבן האהוב והמוכשר שלי אליאור.

עיצוב מסעדת ALENBI

חלל המסעדה החדשה הממוקמת בלב אחת השכונות בברוקלין שימש בעבר כפיצרייה ואני מוניתי להפכה למסעדת אוכל רחוב ישראלי המשדרת אווירה וחום ישראלי. בניגוד לעיצוב מסעדת אלנבי, שגם היא עוצבה על ידי, המסעדה הזו אמורה להיות בעיצוב אורבני בנגיעות ישראליות ופחות מהודקת ו'פיין'. הלוקיישין הכתיב לי הפעם את הבסיס לעיצוב – חלל ריבועי דיי גדול, בעל תקרה גבוהה  המתנשאת ל- 3.7 מטר, עם קירות המעוטרים בבריקים לבנים ומקוריים, חלונות ודלתות עם ברזל שחור וריצפת בטון מוחלק. כל אלה היוו בסיס לעיצוב והובילו אותי מראש ובהתאמה לצורך ולאילוצים הקיימים. מודה, אחלה בסיס!

מכיוון שסגנון האוכל במסעדה הוא אוכל רחוב ישראלי – סומכת על אליאור שלי שיביא את הייחודיות שלו והטעמים המשובחים – הישיבה זריזה והאכילה מהירה. באים הולכים, טיק טק, כמו שלימדו אותי בחיל האויר בדיונים זריזים – B.H.T.T (B -באים /  H – הולכים / TT – תיק תק), ולכן הריהוט חייב להיות בהתאם: הרבה ישיבה נמוכה (בחלק מהשולחנות ישבו 6 אנשים בשילוב ספסלים וכיסאות ובשולחנות העגולים ישבו 4 אנשים), מעט מאוד ישיבה גבוהה, ורק בחלקים קטנים מול הרחוב -ישיבה על שולחנות בר. האורחים במסעדה ישבו באופן אקראי, במקומות פנויים, גם בשיטת 'מילוי שולחנות, עם מי שלא מכירים. כולם כאן באים במטרה ולהשביע את רעבונם ולהנות מאוכל רחוב טרי ומשובח באווירה כיפית.

החומרים עץ, ברזל ומעט שיש.

במסגרת הפרויקט ביקרתי גם בתערוכת העיצוב N.Y NOW שממש לא הפילה אותי ויתרה מזאת אפילו החלישה אותי ולמרות זאת מצאתי ביתן אחד שעניין אותי במיוחד ובו מצאתי כמעט את כל הריהוט למסעדה. כמו שאתם מכירים את עניין האנגלית שלי, גם הפעם הצלחתי לתקשר בצורה מושלמת באנגלית הבלבולית שלי שהשתפרה במעט ואפילו הצלחתי לעשות הזמנות של שולחנות, כיסאות, ספסלים, קרשי חיתוך ענקיים ופריטי סטיילינג הורסים במקום אחד. סגרתי הרבה, כמעט הכל, מה שלא קורה על פי רב. בדרך כלל אני לא נוהגת ופחות אוהבת לרכוש ממקום אחד את רוב הפריטים. זה משעמם ושטוח. אמהמה… מכיוון שבביתן הזה מחזיקים במספר  סגנונות עיצוב שעבדו לי מצוין יחד, יכולתי להרשות לעצמי לשלבם בתוך הקונספט העיצובי שבחרתי.

ווידוי קטנטן מהלב,

לעצב מסעדה בחו״ל ובכלל לעצב משהו בחו״ל זה לא כל כך פשוט, בעיקר בניו יורק. לי באופן אישי לוקח יותר זמן לגבש כאן סגנון מוגמר. שלא תבינו לא נכון, זה לא שאין כאן השראה, יש ועוד איך, אפילו אפשר להאשים אותם בהשראת יתר, הקושי האמיתי שלי הוא במציאת הפריטים הכי מדויקים לי וחשוב לא פחות – במחירים שפויים. וזה – לא קורה כאן!

תאמינו או לא , אין כאן את המבחר והשפע שיש לנו בארץ. נכון זו ניו יורק, ותסמכו עליי שחרשתי כל פינה בעיר ואם מצאתי דברים מתאימים אז אין מה לדבר על המחירים המוטרפים והממש ממש מוגזמים (פי 5 ולפעמים יותר מהמחירים בארץ, ואני לא מגזימה בכלל). הציעו לי לצאת מהעיר … יצאתי קצת ובסוף הרגשתי שזהו נגמרו הימים של מציאות שוות. לי יותר פשוט להביא מהארץ ותאמינו לי מהניסיון שלי בעיצוב מסעדת ALENbi, למרות השילוח הימי, חסכתי להם אלפי דולרים וכן, גם הפעם שקלתי להציע ליהודה הבעלים של המסעדה להביא מכולה מהארץ ואפילו בדקתי עלויות (לא נורא בכלל) איףףף, הפעם קיבלתי ברקס זריז!

מה חיפשתי בעצם? ומה מצאתי…

כאחת שחיה ונושמת הום סטיילינג, ביקרתי בכל חנות עיצוב אפשרית, בהנגרים של יד שנייה ולא כל כך מצאתי את מה שחיפשתי. ומה חיפשתי בעצם?

גיבוב של רהיטים שיעבדו לי יחד, שאוכל לשלבם וליצור מקום עם אווירה מלאה באופי עם נגיעות ישראליות. כזה שכאילו נמצא שם כבר כמה שנים מה בסה"כ ביקשתי, מה?

לצערי לא כל כך מצאתי כאן, למרות שביקרתי במיליון מקומות, גם בחנויות שאינן 'יד שנייה'. בהזדמנות זו שמחה לשתף אתכן בקטנה בחלק מהחנויות שאהבתי. שימרו את הפרטים לביקור הבא שלכן בניו יורק:

West elm: 2 Main St, Brooklyn, NY 11201

אוהבת את החנות, המחירים סופר הוגנים

יש להם עוד סניפים בעיר.

לינק לאתר: https://www.westelm.com/

Abc: 888 Broadway, New York, NY 10003

אומנם צומצם המקום משש קומות לשלוש בלבד אך עדיין מעניין למי שלא ביקר בחנות מעולם!

לינק לאתר: http://www.abchome.com/

Pottery barn: 12 W 20th St, New York, NY 10011

חביב

לינק לאתר: https://www.potterybarn.com/

Crate and barrel: 611 Broadway, New York, NY 10012

חביב

לינק לאתר: https://www.crateandbarrel.com/

CB2: 451 BROADWAY, NEW YORK ,NY 10013

מקסים ומחירים סופר שווים

לינק לאתר: https://www.cb2.com/

OLDE  GOOD THINGS

‏149 Madison Ave NY 10016-6713

אחלה חנות עם מינוס קטן – יקרה רצח!

לינק לאתר: https://ogtstore.com/

    INDUSTRY CITY BROOKLYN

אזור ישן- חדש שהתפתח לאחרונה ונמצא בברוקלין, הרבה מסעדות, בארים וגלריות לאומנות

בשביל הנשמה – ANTHROPOLOGIE

‏Soho – 375 west Broadway; Chelsea Market – 75 9th Ave;

‏Rockefeller Center – 50 Rockefeller ctr 16th&17th – 85 Fifth Ave.

לינק לאתר: https://www.anthropologie.com

Dyphor: 146 Wythe Ave, Brooklyn, NY 11249

לינק לאתר: https://www.shopdyphor.com/

המלצה חמה מהתנור, חנות חדשה משגעת שמייבאת גם פריטים ממרוקו, מבחינת עיצוב שווה ביקור, לקנות בה? לא ניתן, לא סגורה!

אם אתם מגיעים אליה אז הנה המלצה נוספת שהיא לא חנות עיצוב חמה – לכו עוד 50 מטר בהמשך הרחוב תגיעו לגן עדן, בייקרי שהוכתר על ידי כמקום הכי שווה בעולם, כןןןן בעולם! מומלץ לפתוח בו את הבוקר. המקום פצפון והמאפים הכי נדירים! אני אוהבת לשבת בגינה הירוקה הקטנטנה עם ציוץ הציפורים והמלצריות הנראות כאילו גזרו אותם מתוך עיירה שכוחת אל בטיזי אל נאבי, ולשאוף את הריחות שיוצאים דרך החלונות מהמטבח התחתון הישר לתוך הנשמה שלי ואני מה אגיד לכם -מתהההה שם!

כמובן אי אפשר בלי שווקי פשפשים:

s kitchen:

שוק קטן וחמוד

‏West 39th Street between 9th & 10th Avenues. פתוח בשבת וראשון 9:00-17:00

Antique garage

רחוב 25, בין שדרת ברודווי לשדרה ה-6 רחוב שלם מלא בחנויות יד שנייה. בסופ״ש מתקבצים בחנייה של אחד הבניינים ברחוב אספני וינטג'

‏West 25th Street, פתוח בשבת וראשון 9:00-17:00.

ועכשיו להרגל ״מגונה״ שלי

בביקורים בחו״ל נוהגת לשלב לינה במלונות בוטיק חדשים/ישנים מעוצבים, חייבת! 'למה?' אתם בטח שואלים…

זה בשביל ״ההשראה״  שנמצאת כאן בכל פינה, ״עלק״ השראה… מודה ומתוודה חולה על מלונות בוטיק כאלה אותם אני מגלה בעזרתה של לייזה זיו המהממת שלי ומתמגנטת לפריטי הסטיילינג.

כאן בניו יורק המלון המועדף עליי ( נישמע כמו הפרסומת ההיא… ) לא נמצא במנהטן, דווקא  WILLIAMSBURG HOTEL שהפעם שהייתי בו הכי הרבה ימים. כמובן דגמתי עוד מס׳ מקומות ושוב משתפת אתכן בשמחה, גם אם לא מתכוונים ללון בהם, תבקרו ותעלו תמיד לגג המלון:

הראשון מלון חדש שניפתח בעיר לפני מס׳ חודשים נמצא בבאורי , מלון חמוד מאוד, החללים הציבוריים מהמממיםםם אך החדרים מאוד נזירים, מוקפדים ומהודקים אבל חסרי חיים, לא נעים לי להגיד אבל היו רגעים שהרגשתי שאני באישפוז ולא במלון, לכן לא מציינת את שמו!

ברחוב אחד בשכונה המגניבה ב WILLIAMSBURG דגמתי את שלושה בתי המלון:


מלון Hoxton שבמסע העיצוב שלנו לניו יורק לפני שנתיים יחד עם גיל רוייטר ביקרנו בו בתהליך הבנייה וקיבלנו הסברים על תהליך העיצוב. מעניין היה להגיע ולראות את התוצאה הסופית המעולה.

לינק לאתר: https://thehoxton.com/new-york/williamsburg/hotels

מלון WYTHE אומנם קטן אבל העיצוב מקסים, החדרים מהממים.

לינק לאתר: https://wythehotel.com/

המלון המועדף עליי מלון WILLIAMSBURG ההורס, שמהווה עבורי את ההשראה הגדולה לעיצוב .

לינק לאתר: https://www.thewilliamsburghotel.com/

גילוי נאות אם hotel 1 לא היה כל כך יקר הייתי מעבירה בו את כל השהות שלי כאן , מבחינתי הוא הוכתר למלון הכי מעוצב בעיר הגדולה. בביקור הבא שלי בע״ה (בקרוב) מסניפה אותו ללילה, אבל רק ללילה אחד בלבד!

לינק לאתר: https://www.1hotels.com/central-park

אז מה היה לנו התחלתי בעיצוב המסעדה החדשה, סיימתי סוף סוף את הקומה התחתונה באלנבי ביקרתי בחנויות עיצוב שלא הניבו כלום חוץ מהשראה !

ביקרתי בתערוכת עיצוב בינונית, שדווקא כן הניבה לי .

התגוררתי במלונות שווים במיוחד

והכי הכי חשוב ביליתי המון עם נכדתי וילדיי האהובים!