עיצוב חדר שינה

Spring

חדר בריחה: עיצוב חדר השינה כמקום מפלט נחשק

במשימת עיצוב חדרי שינה ללקוחות, אני נותנת להם הרבה כוח מבחינה סגנונית. חשוב לזכור כי מדובר בחדר שבו הולכים לישון וקמים בו בבוקר. חדר שינה מעוצב בהתאמה אישית נותן כוח להתחיל את היום ולהמשיך אותו כמו שצריך.

גם כשאני מעצבת עבור אוכלוסיות חלשות, כמו חדרי שינה לנוער במצוקה, זה המקום שבו אני יוצקת הרבה חום, אהבה ואופטימיות. הופכת את חדר השינה לחדר שעוטף אותם בהמון אהבה, ומסייע להם להירגע, לנוח, ולסיים את היום, בדרך ליום חדש. אני עושה זאת דרך פריטי טקסטיל רכים, גווני צבע ואלמנטים אהובים.

בחדר השינה הזוגי לעומת זאת, בדרך להום סטיילינג  המושלם, יכולות להיות קצת דילמות. "הוא" אוהב את זה, ו"היא", לעומת זאת, מעדיפה משהו אחר. יש כאלה עם חלומות גדולים ורעיונות לעיצוב חדר שינה – שלא ממש מסתדרים עם הנתונים הקיימים. יש מי שרוצה להעמיס הרבה פריטים, למרות שכשמדובר בעיצוב חדר שינה קטן – כדאי לשמור על מינימליסטיות. גם בעיצוב חדר שינה גדול יש הרבה אתגרים. לכן חשוב לעצב תמיד בצורה מאוזנת. גם מבחינת העדפות ורצונות, וגם מבחינת חומרים וצבעים. החדר הזה הוא כל כולו אתם, ולא אף אחד אחר. מטרתו לא להרשים אף אחד, אלא לגרום לכם להרגיש עטופים, מוגנים, ולעזור לכם להירגע מענייני השגרה ולטעון את המצברים מחדש. ממש כמו חדר בריחה מהמציאות. אז איך לעצב חדר שינה מהחלומות?


הנה כמה טיפים מנצחים לעיצוב חדר שינה נינוח ונעים:

חדר השינה צריך, לטעמי, לשדר תחושת שקט וזרימה. חשוב לאפיין אותו בגוונים בהירים ואחידים, ולצקת את האופי הרצוי בעזרת פריטים ואביזרים כמו תמונות, הרבה טקסטיל ותאורה טובה. גופי תאורה לצד המיטה יכולים לשמש כאלמנטים מעודנים שגם משרתים פונקציונלית.

חשוב לשמור על איזון בעיצוב. אני מעדיפה לא לצבוע את הקיר של ראש המיטה מכיוון שאז הכוח של החדר עובר לצד אחד וזה מייצר תחושת חוסר איזון. במקום זה אני מעדיפה להשתמש בטפט דווקא בקיר הרחב, לא בקיר שיש בו חלון, ולהשתמש באחד מהגוונים שבו כדי לצבוע את שאר הקירות, כצבע פסטלי ורך שמקשר את הכל יחד.

וילונות בגוון שיוצר קונטרסט עם הקיר? ממש לא. הם קוטעים את הרצף ואת הזרימה בחלל, ומכוונים את תשומת הלב אליהם. במקום זאת עדיף לבחור בוילונות רכים ומשתפלים, מתקרה ועד רצפה. מעדיפים וילונות קצרים? אל תשתמשו בוילונות שופעים וחתוכים בקו החלון. עדיף להשתמש בוילון רומאי בהיר ונקי בגודל החלון, שישתלב באופן הרמוני ואחיד עם הקיר.

חושבים לצבוע קיר אחד בגוון עמוק ושונה? עדיף להימנע. גם כאן, החיבור עם שאר הקירות עלול ליצור קונטרסט חד ולעצור את ההרמוניה והזרימה בחלל. כדאי לבחור בגוון בהיר ונקי לחדר כולו, או לחילופין, לבחור בטפט עם דוגמה, ולדגום את אחד מגווניו הבהירים כדי שישמש גוון מקשר לשאר הקירות בחלל.

יש לכם חדר שינה גדול? תוכלו ליצור בו פינות ייעודיות שונות, כמו פינת קריאה, עם צמד כורסאות נוחות, מיני-ספריה ובר משקאות קומפקטי לכוסית לפני השינה. אפשר להגדיר את החללים השונים בעזרת גופי תאורה ופריטי טקסטיל, כמו שטיח עגול וכריות תואמות לכריות הנוי שעל המיטה.

בעיצוב חדרי שינה קטנים חשוב לנצל כל שטח. אפשר, למשל, לשלב מדפים במראשות המיטה, במקום שידות צד מסורתיות, ועליהם תוכלו להניח את הספר ואת משקפי הקריאה.

אם החדר קטן מדי, השתדלו להפחית "רעשי רקע" ועומס פריטים, והשתדלו להסתפק במועט, תוך שמירה על סגנון מינימליסטי ונקי. בדים קלילים, בהירים ואווריריים, יסייעו לכם לבסס תחושה קלילה בחלל קטן, ואילו בדים אטומים במגוון חומרים, גוונים וטקסטורות יעניקו לחדר גדול תחושה מסתורית ונחשקת, כמו בצימר.

בין אם יש לכם חדר שינה קטן או גדול, העדיפו תאורה צהובה, שדומה לאור הטבעי, ולא תאורה בגוון לבן, שתשווה לו מראה מנוכר.