חידוש ארונות – איך לשדרג ארונות?

Spring

חידוש ארונות בתקציב נמוך ובזמן קצר

שדרוג רהיט הוא שחקן מרכזי בהום סטיילינג, הוא מאפשר יצירת אווירה רעננה והרמוניה עיצובית חדשה בחלל הבית.  אחד הרהיטים הנפוצים לשדרוג וחידוש הם ארונות הבית. ארון מאכלס שטח רב מחלל החדר ומוסיף לעיצוב ולאופי שלו. אם בעבר התייחסו אל ארונות כפריטים שיש להסוותם, הרי שהיום הם מהווים חלק מהותי מעיצוב ואופי החלל. בזכות חידושים בתחום וכניסה של חומרים זולים, נגישים וברי השגה כל אחד יכול לשדרג את ארונות הבית בקלות, ביצירתיות ובתעוזה. במאמר הבא מחכים לכם מספר רעיונות ישימים וכלים לחידוש ארונות הבית ללא כל צורך בהחלפתם.

חידוש ארון בגדים לחדר הילדים

בשנים הארונות קיימת מגמה לעצב את חדרי הילדים בקו נקי ועכשווי. הגוונים בהירים והחללים שומרים על איזון ומשרים תחושה של רוגע. בחדרי ילדים רבים ניתן עדיין למצוא ארונות איכותיים, שמספקים מקום רב לאחסון. אך רובם מתכתבים עם עיצוב המתאים לעשורים קודמים. דלתות פורמייקה דמוי עץ בגוונים חומים, ידיות פלסטיק פשוטות וחלוקת פנים חסרה, הופכים את הארונות לפריט שיש לשדרג. לאוהבי העיצוב הכפרי, אשר בביתם יש ארון כזה בגוון חום או בז' תוכלו בקלות לשנות את כל מראה הארון עם מעט צבע לעץ בגוון לבן כפי שאתם רואים בתמונה, הגוון הלבן מחמיא מאד לסגנון הזה ומשרה אוירה נעימה מאד בחדר. כמובן שאת ארונות הבית ניתן לשדרג במגוון דרכים רבות, כגון: חיפויים לארונות,  צביעה מחדש, החלפת ידיות, הדבקת טפט, וואשי טייפ וכל רעיון יצירתי העולה על רוחכם.

לפני
חידוש ארון בגדים בחדר ילדים
אחרי
שדרוג ארון ילדים

הפיכת ארון לפריט רב שימושי

דרך נוספת לשדרוג ארונות הבית היא על ידי הסבת נישות טלוויזיה המובנות בתוך הארון לשולחן כתיבה סמוי וחסכוני במקום. בתמונות הבאות ניתן לראות ארון משנות התשעים של המאה הקודמת, ששימש בעבר כנישה לטלוויזיה ומשמש כיום כעמדת עבודה לילד. רוחב המדף העליון קוצר, ונוספה תאורה המדמה אור יום ומסייעת בהגדלת החלל. הארכה של המדף התחתון יצרה משטח עבודה שימושי והסרת ארון המגרות התחתון יצרה נישה נוספת לכיסא התלמיד. אומנם ארון לא מחליפים כל שנה, אבל דלתות ארון ניתן להחליף בכל עת. בתמונה נוספת ניתן לראות ארון פורמייקה רגיל לחלוטין, שהוסב לארון בעיצוב דמוי "לוקר", שלדת הארון והדלתות נצבעו בגוון כחול, ידיות הארון המקוריות הוסבו לידיות בסגנון "תעשייתי" ונוספו רגליות להגבהה ולהשלמת המראה. גם במקרה זה, שדרוג הארון אפשר חיסכון של אלפי שקלים..

שדרוג ארון מנישה לפינת למידה
לפני
נישת פינת למידה בארון
אחרי

ארון לחדרי שינה 

מזה שנים שרבים נרתעו מרהיטים כהים ונצמדו לגוונים הטבעיים של העץ. כיום בזכות צביעה איכותית בגוון מונוכרומטי ניתן להפוך חללי שינה למרחבים עכשוויים ומתוחכמים. להעמקת העיצוב וקבלת מראה אחיד היעזרו בגוון זהה לצביעת שידות צד, שידות טלוויזיה ופינות עבודה. הגוון הכהה מעניק עומק לחדר ומחמיא לחלל המעוצב בקפידה עם גוונים נוספים אשר "שוברים" את הגוון הכהה. 

לפני
חידוש ארון בחדר השינה
אחרי

שדרוג ארונות בחללים קטנים

אחת הדרכים "להגדיל" חללים קטנים היא באמצעות הסוואתו והפיכתו לחלק מהקיר. בתמונה המצורפת ניתן לראות ארון גדול, שבאופן טבעי רוצים להסוות אך בזכות מיקומו ועיצובו המחודש משתלב ברעיון העיצובי של החדר. הארון, שהוא הפריט הרחב ביותר הורחק מהכניסה לחדר ואליו הוצמדה שידת ספרים צרה. הריהוט הנבחר לחלל שומר על גוונים נקיים, טבעיים ושלווים והמראה המתקבל נותר נעים לעין. שדרוג ארון זה כלל צביעה והחלפת ידיות בלבד.

חידוש ארון בכלל קטן

שדרוג ארונות בעזרת ידיות

אולי נהוג להקל בחשיבותן אבל בחירה נכונה של ידיות מסייעת להשלים את הקו העיצובי ולהקנות לארון ישן מראה חדש. בחרו ידיות המשלימות את הרעיון העיצובי של החדר ואל תפחדו להעז ולשלב בין חומרים ומרקמים שונים לקבלת מראה מעוצב וחדשני.

חידוש ארון עם ידיות צבעוניות
שדרוג ארון בעזרת ידיות
שדרוג ארון עם ידיות מחבל

היכן למצוא חומרים עבור חידוש ארון בגדים?

חנויות "עשה זאת בעצמך", חנויות כלבו וחנויות המשווקות חומרי יצירה, יכולים לסייע לכם בהוספת הום סטיילינג לפריטים שונים שאתם רוצים לשדרג בביתכם. בחנויות אלו תוכלו למצוא ידיות בעיצובים מגוונים, צבעים המתאימים לצביעת ארון בגדים, ריהוט עץ ופורמייקה, טפטים, שבלונות, וושי טייפ, מדפים, מתלים, חיפויים ומוטיבים נוספים של נגרות. חומרים אלו זמינים, קלים להובלה ומאפשרים להגשים כל רעיון יצירתי .


לסיכום, כפי שניתן לראות לפעמים דווקא בישן טמון קסם גדול ובזכות חומרים זמינים ונגישים ניתן לממש כל רעיון עיצובי ולשדרג את החלל. אפשר לעשות זאת בכוחות עצמכם ואפילו בעלות זניחה ביחס להחלפה או לרכישת רהיט חדש. האם גם אצלכם יש רהיט שזקוק לריהוט? אילו מהמלצות במאמר תוכלו לממש כבר היום? שתפו אותנו בכך!