הום סטיילינג אוכל ומה שבניהם …

Shanir

חג הפסח מתקרב … ואיתו עולות המחשבות – מה אבשל הפעם לחג? 

לפני מספר חודשים קיבלתי טלפון מחברת הפקה של תוכנית בישולבטלוויזיה, "אנחנו רוצים להזמין אותך לאודישנים", מהההה? ״אני לבישול״?

למה? "את מיוחדת… רק תגידי לנו שאת יודעת לבשל", ברוררררעניתי… אבל מה לי ולבישול מקצועי, אין לי כוונה להתקדם בתחום האוכל, הרי אני מעצבת בתים, מנהלת את בית הספר שלי scullaומלמדת בו…

אז אמרתי בנימוס תודה, לא!

OMG אין לי זמן לזה!

שכנעו אותי שזו תהיה חוויה מטורפת ושהם ישמחו וכדאי שאגיע, אחרי מס׳ שניות אמרתי ok, אלך רק לאודישן בשביל החוויה, הרי סיכה אני לא יכולה להכניס ללו״ז המטורף שלי (כמו שאתם מכירים אותי תמיד אני אומרת כן, ולכל דבר. גיליתי שהמוטו הזה בחיי מביא אתו וטומן בתוכו דברים נפלאים!

הגעתי לאודישן הראשון, האמת חוויה ממש יוצאת דופן, כל כך נהניתי שעברה בי המחשבה יאאלה תעבירי לתחום האוכל, אבל שנייה לאחר מכן המוח שלי אמר בואי… תרגיעיייי ומהר, תמשיכי בעיצוב ובדרכך… 

אני רצינית… הכנתי מנות שוות ( המתכון לאחת מהן ממש כאן בהמשך…). כי אם החלטתי לקחת משהו, אז בשיא הרצינות, עברתי את האודישן הראשון ו… מתוך אלפים חוויה חד פעמית ויוצאת דופן, חברת הפקה סופר משובחת. תודה! נהניתימאודדד!

זהו, מכאן אסור לי לספר!

החיבור בין בישול לעיצוב הוא הכי טבעי. השנה, בתערוכת העיצוב במילנו הקדישו את מתחם המעצבים הצעירים ה'סטליטה' לעניין החיבור בין אוכל לעיצוב.

בישול עבורי הוא חוויה בדיוק כמו עיצוב,

אממה… עבורי הוא רק תחביב ומי שנהנה מהתחביב הזה הם משפחתי והמעגל הקרוב אליי. לא, זה לא שאני יושבת כל היום במטבח, אבל כשאני נכנסת אליו אני מאוד נהנית מהתהליך. עבורי, הדרך בה אני מעצבת זהה לדרך בה אני מבשלת. בדיוק כמו שאני יודעת לשדרג בעיצוב את החלל ולקחת את מה שיש ולהפוך אותו למשהו אחר, ככה בבישול אני יודעת לשדרג מתכון ולתת לו את האינטרפרטציה שלי ובכלל להמציא מתכונים, לבשל ממה שיש במקרר. מעגבניות שעוד רגע מוצאות את עצמן בדרך החוצה, אבשל שקשוקה או מדבוחה שווה ממש!

הקלילות שבה אני מבשלת דומה לזו בה אני מעצבת. אני קוראת לזה ״יד קלה״- פיזור תבלינים בלי פחד ויראה, הכל בלגעת בידיים להרגיש.

בסקולה שלי בשיעור ״סודות הסטיילינג״ אני מלמדת את החיבור בין אוכל לעיצוב! 

כשאני מבשלת אני מסתכלת סביבי מה נישאר ויאאלה לסיר. מבשלת טעיםםםם, כך מעידים עליי. אוייי, כמה שאני אוהבת להציץ מהמטבח לשולחן האוכל שלי לשמוע את הגניחות ״אמאלה איזה טעיםםם״ אני לא יכולה לתאר לכם את העונג הזה!

סוד קטנטן, באפיה אני אחת המעפניות. כמה אני טובה בבישול, ככה אני גרועה באפייה ולי אין כוונות להשתפר!

לקראת החג המתקרב שמזוהה הכי הרבה עם בישולים ומטעמים, החלטתי לפנק אתכם בתבשיל מנצח שלי, שבכל מקום בו אני מתארחת מבקשים ממני להביא אותו!

מי זה אותו? 

שילוב הורס בין בשר לארטישוק  אמאל'ה כמה זה טעים!

ראשי ארטישוק ממולאים בקציצה בשר משובחת… ומכאן זה השדרוג שלי – רוטב לימון כבוש ופיסטוקים, כמה שזה טעיםםם!

אז זה המתכון, ומי שבחור להכין פליז שלחו לי תמונות עם הארטישוק שלכם!

מצרכים:

10 ראשי ארטישוק ( עכשיו זו העונה, ואם יש לכם סבלנות תקנו,תקלפו ותשחירו את הידיים)

(או שתקנו שקית סנפרוסט – גם מעולה)

לקציצה:

1/2 קילו בשר טחון משובח 

2 בצלים

1 קישוא גדול

חצי חבילת פטרוזיליה

1 ביצה

3 מצות שמרטיבים וסוחטים

מלח

פלפל שחור – בערך רבע כפית

פפריקה מתוקה/חריפה – בערך רבע כפית 

(אל תשאלו אותי כמה בדיוק… ככה לפי העין ועם היד)

לרוטב:

2 בצלים פרוסים לשערות (פורסים לחצי ואז לפסים).

2 שיני שום

5 כפות לימון כבוש 

חבילת פיסטוקים מקולפים 

1/2 כפית פפריקה מתוקה /חריפה 

1/2 כפית פלפל שחור

1/2 קופסת רסק עגבניות 

1/4 כפית כורכום (בשביל הצבע)

כוסברה קצוצה

ויאאלה לעבודה ( עבודה… אבל שווה)

להרתיח את ראשי הארטישוק עד שיתרככו ולהוריד מהם את הקצה התחתון כדי ליישר את הראשים שישבו יפה בסיר (הרי גם בעיצוב עסקינן).

את השאריות לקצוץ ולזרוק לתוך בלילת הקציצות.

לקציצות:

קוצצים דק את הבצל והפטרוזיליה מגרדים את הקישוא בצד הגס, שמים הכל בקערה עם הבשר הביצה והחלה,  ממשיכים עם התבלינים ומערבבים טוב!

אחרי שהארטישוק התרכך והתקרר ממלאים את הראשים בנדיבות בקציצה, אבל שלא תגלוש מחוץ לראש.

מרתיחים שמן עמוק בסיר סוטאג׳ נמוך

טובלים את ראשי הארטישוק קודם בקמח מצה ואחר כך בביצה טרופה ומנחים בתוך הסיר הרותח ומטגנים משני הצדדים עד שזה מזהיב.

מניחים להתקרר.

רוטב:

שמים מעט שמן (בערך 2 סיבובים) בסיר סוטאג׳ שטוח ומטגנים את שיערות הבצל עד שהן שקופות. מוסיפים 2 שיני שום פרוסים.מוסיפים את הפטרוזליה, הפיסטוק ורסק העגבניות וממשיכים לטגן. עכשיו מוסיפים את התבלינים והלימון הכבוש (לא להיבהל מקבלים עיסה שנראית לא משהו), מוספים מים רותחים ומבשלים בערך 10 דקות עד לקבלת רוטב סמיך.

עכשיו לשיא: מטביעים את ראשי הארטישוק בתוך הרוטב האלוהי הזה ומבשלים על אש קטנה במשך שעה וחצי  מוסיפים כל הזמן מיםמבלי להפוך את הסיר לבריכה.

מפזרים מלמעלה כוסברה קצוצה .

לקראת ההגשה מכניסים לתנור על חום בינוני למשך חצי שעה. לוקחים מהרוטב מלמטה ומפזרים מלמעלה כדי שהפיסטוקים יצאוקריספי. מוציאים מהתנור כשהכל מזהיב.

בתאבון וחג שמח 

(ואל תשכחו לשלוח תמונות)

תהנוווו, עד לפוסט הבא